Pocket Bikes



Minden, amit a Pocket Bike-ról tudni érdemes !
MENÜ

Saját maga és mások biztonsága érdekében kérjük, olvassa el a pocket bike használati útmutatóját. A motor használatakor vegye figyelembe a biztonsági előírásokat és a vonatkozó jogszabályokat!

 

Bevezetés

 

A mini motor tervezését és kivitelezését leaszfaltozott, tiszta és akadálymentes pályán történő használathoz igazították. A motort gyerekek kizárólag felnőtt felügyelete mellett vezethetik. A mini motor csak és kizárólag szabadidős céllal, kijelölt helyen használható. Közúti forgalomban való használata TILOS!

 

A pocket bike műszaki leírása

A mini bike meghajtó motorja egyhengeres, kétütemű levegőhűtéses Otto-motor, direkt légszűrővel és kipufogó dobbal felszerelve. Az erőátvitel a kerekek felé fogaskerekes lánchajtással történik. A motor hatékony fékezését az első és a hátsó tengelyeken elhelyezett mechanikus, bowden- nel működtetett tárcsafékek szolgálják. Az első tárcsafék a kormányon lévő bal oldali, míg a hátsó tárcsafék a jobb oldali karral működtethető. A motor leállítása nyomógombbal történik.

Alapvető technikai adatok

Motor:

Hengerek száma: 1
Hengerűrtartalma: 49 cm3
A motor hűtése: léghűtés
Teljesítménye: 2,5 kw
Gyújtás: elektronikus
Gyújtógyertya: NGK B9 ES
Indítása: kézi behúzóval
Kuplung: centrifugális dörzskuplung
A motor váza: hegesztett, nagy teherbírású zártszelvény
Üzemanyag: 92-es oktánszámú benzin + szintetikus keverékolaj (2T)
Keverési arány: 25:1
Keverési arány: 50:1 bejáratás után
Tankméret: 1 liter
Sebessége: 50-55 km/h
Fékek:
Első fék: mechanikus tárcsafék
Hátsó fék: mechanikus tárcsafék
Kerekek:
Első kerék: könnyűfém keréktárcsa 6,5”:
Hátsó kerék: könnyűfém keréktárcsa 6,5”
Gumi:
Első: 90/65-6,5” Slick
Hátsó: 90/65-6,5” Slick

Egyéb jellemzők:

Nettó tömege: 19 kg
Max. teherbírása: 110 kg
Alapvető kiterjedései:
Hosszúsága: 950 mm
Szélessége: 500 mm
Magassága: 565 mm

A motor használata

A motor indítása előtt:

Kérjük, tartsa be az alábbi utasításokat a motor megbízhatósága és élettartama megőrzése érdekében! A mini motor teljes bejáratáshoz kb. öt liter üzemanyag elhasználása szükséges. Fontos, hogy betartsuk a 91-es vagy 92-es oktánszámú benzin szintetikus olajjal való keverékének használatát. Ez az arány kezdetben 25:1 legyen, amelyet a motor bejáratása után változtassunk 50:1 arányra. Az üzemanyagot és a kenőolajat még a tankba való öntés előtt keverjük össze! A motort bejáratási periódusa előtt ne használjuk a maximális fordulatszámon és kíméljük a túlmelegedéstől is! A kerékben lévő nyomás ajánlott értéke 2 bar, amit természetesen a vezető súlyának függvényében változtassunk. A kerekekben uralkodó nyomás sem az első, sem a hátsó kerekek esetében ne haladja meg a 2,5 bar-t!

A motor indítása:

A motor indítását kitámasztott motorral végezzük! Miután levettük a tanksapkát és feltöltöttük üzemanyaggal, csavarjuk vissza a tanksapkát. Nyissuk ki a benzincsapot a kar „ON” állásba való fordításával. Állítsuk a szívatót „C” pozícióba. Anélkül, hogy elfordítanánk a gázkart, röviden rántsuk meg kétszer az indítózsinórt, ezt követően az indítózsinór erőteljes meghúzásával indíthatjuk a motort. Figyeljünk arra, hogy az indítózsinórt ne rántsuk fel ütközésig, így elkerülhetjük a szakadását vagy a letekeredését. A motor rövid járatása után helyezzük a szívatót vissza az „A” állásba és hagyjuk a motort kb. egy percen keresztül járni. Ha szükséges, akkor a karburátor alapjárati csavarjával beállítható a motor alapjárati fordulatszáma. A motor oly módon állítható le, hogy megnyomjuk a piros színű, stop feliratú gombot. Az első fél órás járatást követően ellenőrizni kell a csavarok meghúzási nyomatékát, kiváltképp a motornál és a fékeknél, s ellenőrizni kell a lánc feszességét is.

A motor karbantartása:

A motor meghatározott időszakonként történő karbantartása biztosítja annak legjobb teljesítményét, növeli élettartamát, miközben használata biztonságos és költség-hatékony.

Minden használat előtt:

* Ellenőrizze a bowdeneket és a fékek hatásfokát;
* Ellenőrizze a motor olajozottságát és a lánc feszességét. A lánc holtjátéka 5 mm legyen. Minden használatot követően tisztítsa meg a mini motort. Tartsa mindig tisztán, de ne használjon agresszív szereket!
* Egy órás használat után tisztítsa ki a levegőszűrőt tisztító spray-vel, és olajozza be speciális légszűrőolajjal.
* Ellenőrizze a kuplung állapotát.

Minden ötödik üzemórát követően:

* Ellenőrizze a csavarok meghúzási nyomatékát.
* Tisztítsa ki a levegőszűrőt tisztító spray-vel, és olajozza be speciális légszűrőolajjal.
* Tisztítsa ki a karburátort
* Ellenőrizze a fékbetétek vastagságát, mely nem lehet kisebb, mint 1 mm.
* Ellenőrizze a kuplung vastagságát, mely nem lehet kisebb, mint 1 mm.

 

Forrás: http://minimotogp.net/userguide/ oldalról

 

Szavazás

Ti vennétek egyet ebből a járgányból?
Már van egy.
Nem, mert szerintem hülyeség.
Igen, ha lenne pénzem.
Igen.
Asztali nézet